Apollos Dubaisatsning lockar nya kunder

Höstens storsatsning på Dubai och Förenade Arabemiraten har slagit väl ut för Apollo.

Offensiven innebar en nästan fyrdubblad volymökning jämfört med året innan och tillsammans med starka partners som Emirates och Norwegian har en kvalitativ och prisvärd produkt kunnat erbjudas de nordiska resenärerna, varav en majoritet är helt nya Apollokunder.

Målsättningen med satsningen har varit att sätta en ny prisbild på resor till Dubai genom att jobba med stora volymer och täta samarbeten med reguljärflygsbolagen, något som möjliggjorts genom den hårda konkurrensen när det gäller flyg från Skandinavien till Dubai. Efter lanseringen i början av hösten har det visat sig att receptet varit framgångsrikt och förutom försäljningsmässiga framgångar – en sjudubbling av försäljningen jämfört med föregående år under kampanjperioden – har satsningen både resulterat i en helt ny kundgrupp för Apollo – hela 68% av de svenska Dubairesenärerna hade tidigare inte rest med Apollo*.

Satsningen är helt i linje med Apollos strategi att i större utsträckning samarbeta med reguljärflyg för att minska riskerna och öka flexibiliteten samtidigt som man lyfter fram en ny syn på charter som flexibel, modern och med högkvalitativa beståndsdelar när det kommer till både flyg- och hotell, bland annat reser Apollos charterkunder från Köpenhamn med Emirates superjumbo A380.

– Vi är väldigt nöjda med den starka starten på hösten och fortsätter vårt fokus på Dubai som ett attraktivt och prisvärt alternativ för nordiska resenärer. Det är extra roligt att vi lockar helt nya kunder till Apollo med vår satsning på Dubai, säger Leif Vase Larsen, Nordenchef på Apollo.

Apollo erbjuder resor till sex olika resmål inom Förenade ArabemiratenDubaiRas Al KhaimahFujairahAbu DhabiAjman och Sharjah, samtliga med flyg till Dubai. Totalt ingår 26 hotell i höstens och vinterns utbud.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

×

Vi har ett jättesött nyhetsbrev som vi gärna vill att du får till din brevlåda

Eftersom det är så bekvämt att få det så rekommenderar vi att du fyller i din bästa e-postadress med en gång!