Raffles öppnar två nya lyxhotell i Indien

Accor presenterar två nya lyxhotell i Indien – Raffles Jaipur och Raffles Udaipur. Därmed gör Raffles premiär på den indiska marknaden, vilket signalerar en ny riktning för Accor som stärker sitt fokus på lyx och premiumvarumärken i landet.

– Vi är mycket stolta över att kunna presentera Raffles första hotell i Indien. Raffles omtalade lyx och service passar perfekt i ett land som gjort sig känt för att leverera lyx på högsta nivå. Under de kommande åren ser vi fram emot att erbjuda våra gäster Raffles unika upplevelser på två av de mest magiska destinationerna i Indien. Vi tackar ägaren Ratankant Sharma och våra partners som förmedlat dessa nya byggnader och gett oss möjligheten att erbjuda Raffles i Indien, säger Sébastien Bazin, ordförande och koncernchef för Accor.

Indiska Rajasthan är unikt för sitt rika arv och traditioner, bland annat de spektakulära palats och fort som blivit synonymt med regionen. Rajasthan representerar en perfekt kombination av äventyr, lyx, och gastronomi – attribut som även kommit att känneteckna Raffles genom åren.

Udaipur är en av de mest romantiska städerna i Indien. Raffles Udaipur byggs på en 21 hektar stor privat ö mitt i Udai Sagarsjön och kommer erbjuda 101 rum med privata pooler och utsikt över sjön. Hotellet beräknas öppnas i mitten av 2020.

Jaipur utgör en del av den gyllene triangeln som omfattar New Delhi, Agra och Jaipur. Raffles Jaipur, som byggs i stadsdelen Kukas, består av flera privata sviter och innegårdar som ligger bredvid Hotel Fairmont Jaipur, ett annat av Accors lyxhotell i regionen. Hotellet förväntas öppnas under 2022.

– Raffles ikoniska varumärke har varit synonymt med lyx i över 130 år. Och i takt med att vi ser fler nordiska resenärer i Indien, både på semester och i tjänsten, kommer behovet av hotell med högsta standard att öka. Därför ser vi mycket fram emot att snart kunna slå upp dörrarna till Raffles Udaipur och Raffles Jaipur, säger Jan Birkelund, ansvarig för försäljning och distribution på Accor i Norden.

Sedan Raffles anslöt sig till Accor för fyra år sedan har varumärket expanderat. Idag har lyxhotellkedjan 13 hotell i 11 länder som var och ett representerar unika upplevelser på några av de bästa adresserna i världen. Under de närmaste åren planerar Raffles dessutom att dubblera antalet hotell.

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.